imagine exemplu

ACREDITARE ERASMUS+, ANUL II

Erasmus+

 

ANUNȚ SELECȚIE PARTICIPANȚI

ACREDITARE ERASMUS+, ANUL II

 

Școala Gimnazialã ”George Tutoveanu” din Bârlad anunþã continuarea implementãrii proiectului 2022-1-RO01-KA120-SCH-000109507, finanțat în cadrul programului Erasmus+. 

Acesta se desfãºoarã în perioada 01.06.2023-31.12.2027, anul II - 1.06.2024 - 31.08.2025

Obiectivul general al acestui proiect este dezvoltarea competenþelor profesionale ale cadrelor didactice ale școlii, prin participarea la cursuri de formare a profesorilor, în vederea:

  • Îmbunãtãțirii competențelor digitale ale profesorilor în vederea modernizãrii activitãții didactice în raport cu nevoile elevilor;

  • Acceptãrii și schimbãrii percepției asupra elevilor ce provin din medii defavorizate, a îmbunãtãțirii integrãrii acestora în comunitatea școlarã;

  • Dezvoltarea unui comportament sustenabil în comunitatea școlarã, prin economisire, reciclare si valorificarea deșeurilor.

Acest proiect de mobilitate se înscrie în strategia de dezvoltare, modernizare și internaționalizare pe termen lung a școlii, activitãțile de mobilitate rãspunzând nevoilor instituþiei, parte din proiectul de acreditare pe 5 ani obținut de școalã în cadrul proiectului Erasmus+.

Profesorii vor participa la cursuri de formare în strãinãtate, 10 profesori/anul II de acreditare, în vederea atingerii obiectivelor acestui proiect.

Cei 10 participanti (indiferent de specializare) trebuie sã dispunã de o experiențã profesionalã relevantã, flexibilitate, abilitãți de comunicare și interrelaționare, competențe de coordonare a proiectelor educaționale, abilitãți de planificare. În urma participãrii la curs, ei trebuie sã contribuie substanțial la creșterea numãrului de proiecte educaționale privind eliminarea discriminãrii de orice naturã, proiecte cu specific ecologic precum și creșterea performanței școlare a elevilor și a motivației acestora, modernizând activitatea didacticã în raport cu nevoile elevilor; 

Dupã participarea la formarea internaționalã a profesorilor, aceștia vor folosi competențele dobândite:

- sã organizeze workshop-uri prin care sã transmitã colegilor din școalã resurse și informații dobândite în cadrul mobilitãților;

- sã propunã și implementeze proiecte educaționale care sã conducã la competențe ecologice și comportamente responsabile ale elevilor;

- sã utilizeze metode noi de abordare a temelor incluziunii și diversitãții în școalã și
comunitate;

- sã realizeze materiale pentru un Ghid de bune practici pentru promovarea incluziunii și diversitãții;

- sã utilizeze cunoștințele metodice, pedagogice și expertiza dobândite în folosirea
instrumentelor digitale;

- sã realizeze materiale pentru un Portofoliu digital cu materiale și metode pentru predare cu ajutorul noilor tehnologii.

 

Concurs de selecþie  a participanþilor la mobilitãți

Pentru implementarea acestui proiect, Școala Gimnazialã ”George Tutoveanu” organizeazã un nou concurs de selecție pentru completarea echipei formatã din 8 cadre didactice care vor participa la cursurile de formare în strãinãtate în cadrul mobilitãților proiectului conform contractului de finanțare aprobat.

Selecþia participanþilor din a doua sesiune, 4 + 2 rezervã, va completa echipa selectatã în prima etapã - anul II, și se va realiza prin aplicarea unei proceduri care respectã principiile transparenþei, egalitãþii de ºanse/nondiscriminatorii, cuprinzând o serie de criterii generale ºi specifice.

 

Criterii generale:

  • Motivaþia argumentatã pentru participare;

  • Experienþã bogatã în activitãți educaționale (inițiere/participãri la activitãți extracurriculare sau metodice, inițiative de schimbare a mediului școlar, propuneri de CDȘ etc.);

  • Experienþã în activitatea didacticã, diriginte, metodist, membru în consiliul consultativ al disciplinei, formator județean, național etc.

  • Nevoia de perfecþionare în domeniul cursului selectat;

  • Competenþe de comunicare în limba englezã, nivel B1; 

  • (https://academy.europa.eu/local/euacademy/pages/course/assessment-overview.php?title=english-placement-test )

  • Angajat al instituþiei cel puțin 2 ani școlari dupã finalizarea cursului, pentru implementarea în activitatea profesionalã a cunoștințelor și abilitãților achiziționate;

  • Deþinerea cel puþin a gradului didactic definitiv.

  • Pregãtirea pentru dialog intercultural (demonstratã prin experienþe concrete descrise în portofoliul depus, inclusiv CV-ul Europass în limba englezã);

  • Abilitate soluționare probleme, adaptare la situaþii neprevãzute sau context diferite;

  • Concordanþã între competenþele deþinute ºi tema/cerinþele de pregãtire ale cursului selectat;



Criterii specifice pentru participanții la cursuri de formare vizând realizarea obiectivului (din Planul Erasmus):

- Dezvoltarea comportamentului sustenabil al comunitãții școlare (vor trebui sã demonstreze: cunoașterea, aderarea și promovarea celor 17 Obiective ale Dezvoltãrii Sustenabile; „abilitatea de a dezvolta metodologii și strategii care conduc la competențe ecologice, cã pot face curricule rãspunzând nevoii de sustenabilitate a comunitãții; abilitatea de a motiva elevii, prin abordãri cross-curriculare, sã își schimbe comportamentele, preferințele personale, obiceiurile de consum și stilul de viațã”.

- Schimbarea percepției asupra elevilor ce provin din medii defavorizate în vederea îmbunãtãțirii integrãrii acestora în comunitatea școlarã; vor demonstra: flexibilitate, abilitãți de comunicare și interrelaționare, experiențã și responsabilitate în combaterea discriminãrii pentru a identifica și folosi resursele necesare. Trebuie sã fie receptivi la nevoile celorlalți, pregãtiți sã înþeleagã și sã înveþe din experienþa altora cele mai bune practici de soluționare a celor mai dificile situaþii, promovând incluziunea și echitatea.

- Creșterea capacitãții școlii de a folosi instrumentele digitale - trebuie sã demonstreze: nevoia îmbunãtãțirii abilitãților de predare digitalã (evaluați pe baza Cadrului European al competențelor digitale ale profesorilor), abilitãți și disponibilitate de planificare și schimbare a metodologiei predãrii spre educația digitalã și folosirea ei într-un mod innovator.

 

⭕ MAI MULTE INFORMAȚII GÃSITI PE SITE-UL PROIECTULUI: 

 

 SITE ACREDITARE 2022-2027 

toppngcom-free-icons-visit-website-icon-750x795.png

Pagină generată în 0.03 secunde
13,535,923 vizite unice