imagine exemplu

Granturi SEE

Working together for a green, competitive and inclusive Europe

 

 Proiectul ”Active Learning And Stress-Free Schools For All Students And Teachers in the Pandemic Period” – ALL-SAFE.

 


 

 

În urma selecției proiectelor în cadrul Programului ,,Educatie, burse, ucenicie si antreprenoriatul tinerilor in Romania", asociat Mecanismului Financiar SEE 2014-2021, Casa Corpului Didactic Vaslui a devenit BENEFICIAR al Proiectului SEEActive Learning And Stress-Free Schools For All Students And Teachers in the Pandemic Period” – ALL- SAFE.

Nr.de referințã: 2021-EY-PMIP-0012

Bugetul aprobat: 23.760 euro

Perioada de derulare: 1/03/2022 - 1/10/2023

Școli partenere: Școala Gimnazialã ”George Tutoveanu” Bârlad, Școala Gimnazialã ”V. Pîrvan” Bârlad, Liceul Pedagogic ”I. Popescu” Bârlad, Colegiul Național ”Gh. R. Codreanu”

 

Obiectivul principal al proiectului „Învãțare activã și școli fãrã stres pentru toți elevii și profesorii în perioada de pandemie este:

Învãțare activã într-un mediu școlar fãrã stres pentru toți elevii și profesorii în perioada de pandemie și dezvoltarea capacitãții acestora de a-și planifica experiențele de învãțare bazate pe proiecte, de a reflecta asupra proiectelor lor și de a-și planifica pași realiști pentru implementare și succes, oferind profesorilor și elevilor timpul necesar pentru a se concentra asupra propriei sãnãtãți mintale, asupra tehnicilor de dezvoltare a unor culturi deschise și de susținere a bunãstãrii în sala de clasã și nu numai, oferind oportunitãți de învãțare profesorilor și personalului școlar din sectorul educațional, inclusiv preșcolar, primar; secundar, educația adulților, persoane cu nevoi speciale, managementul școlii, învãțãmânt profesional,  prin formarea experților THS VS în cadrul proiectelor de mobilitate europene – SEE 2022/2023 în Islanda, cu valorificarea competențelor dobândite în educație și formare.

 

Obiective specifice:

•            Obiectivul nr. 1:

Promovarea învãțãrii bazate pe proiecte și dezvoltarea abilitãților secolului 21 prin STEAM, design thinking și activitãți de rezolvare a problemelor, pentru a aduce înapoi elevii în sala de clasã și pentru a-i activiza.

•            Obiectivul nr. 2:

Creșterea unei culturi pozitive pentru profesori și elevi, dezvoltarea bunãstãrii mentale și fizice, ca parte a rutinei zilnice la școalã și nu numai, pentru a crește încrederea în sine în timpul pandemiei și a reduce abandonul școlar.

•            Obiectivul nr. 3:

Dezvoltarea abilitãților și competențelor de transfer de cunoștințe dobândite de participanții la mobilitatea europeanã, pentru a facilita bunele practici în echipe interdisciplinare, capabile sã genereze schimbãri inovatoare de calitate în educație și formare pentru 4 școli din județ.

 

Proiectul include participarea a 8 experți educaționali de la CCD VS la 2 cursuri de formare în Islanda, https://smartteachersplaymore.com/.

 

Cei 8 traineri selectați pentru mobilitate au experiențã în formare și proiecte europene, au cel puțin abilitãți de comunicare limba englezã de nivel B2, abilitãți digitale, motivație și disponibilitate pentru proiect.

 

Activitãțile proiectului:

  • Selecția participanților la mobilitate  - care va fi realizatã de cãtre o comisie destinatã în acest scop (care nu participã la activitãți), dupã criterii transparente: experiențã în alte proiecte europene (Erasmus+, SEE), cunoștințe de limba englezã - nivel B2 (cel puțin), competențe digitale, dorința de a fi implicat.
  • Formarea pedagogicã și culturalã a experților educaționali care vor participa la mobilitate
  • Managementul proiectului este asigurat de coordonatorul de proiect, de reprezentantul legal - Directorul CCD VS și de managerul financiar.
  • Promovarea și diseminarea proiectului este asiguratã de o persoanã responsabilã de promovarea și comunicarea activitãților proiectului și de o altã persoanã responsabilã de monitorizare și evaluare.

 

Implementarea activitãților de mobilitate:    

 1.        Participarea primilor 4 experți educaționali CCD VS la programul de formare Project Based Learning In The Classroom, Islanda, furnizorul de formare fiind Smart Teachers Play More.

Cursul se va desfãșura conform calendarului de pregãtire în perioada 06.11.2022 - 12.11.2022, timp de 7 zile. Un curs practic de 7 zile va oferi participanților instrumente pe care le pot folosi în sala de clasã pentru a dezvolta gândirea criticã a studenților prin utilizarea învãțãrii bazate pe proiecte, design thinking și multe altele!

Activitãțile se concentreazã pe:

  • • Explicarea învãțãrii bazate pe proiecte și design thinking.
  • • Cum sã structurați o sesiune de învãțare bazatã pe proiecte.
  • • Abordarea problemelor din lumea realã.
  • • Cum sã maximizați gândirea criticã.
  • • Cum sã folosiți design thinking în sala de clasã.
  • • Inovație cu design thinking.
  • • Cum poate fi folosit STEAM în clasã.

2.        Participarea a alți 4 experți educaționali de la CCD VS la programul de formare Well-Being And Stress Management, Islanda, același furnizor, Smart Teachers Play More.

Cursul se va desfãșura conform calendarului de pregãtire în perioada 07.05.2023 - 13.05.2023, timp de 7 zile.

Activitãțile se concentreazã pe:

• Creșterea nivelului de bunãstare în sala de clasã și în școalã

• Recunoașterea stresului și a ceea ce îl declanșeazã

• Tehnici pentru prevenirea și ameliorarea stresului

• Mindfulness și meditație

• Comunicare pozitivã

• Încurajarea activitãții fizice

• Recunoașterea și dezvoltarea punctelor forte ale elevilor și profesorilor

 

Activitãți de follow-up: 

  • Elaborarea unui ghid metodologic, ca diseminare a expertizei acumulate în cadrul cursului de formare în Islanda, pentru profesorii, profesorii metodiști și formatorii CCD Vaslui;
  • Organizarea a 2 ateliere pentru 40 de profesori care lucreazã în cele 4 instituții educaționale partenere despre cursul de formare din Islanda pe tema: explicarea învãțãrii bazate pe proiecte și design thinking, cum sã structurați o sesiune de învãțare bazatã pe proiecte, cum sã maximizați interogarea studenților, cum sã utilizați design thinking în sala de clasã.
  • Organizarea a 2 workshop-uri adresate unui numãr de 40 de profesori care lucreazã în cele 4 instituții educaționale partenere despre cursul de formare din Islanda pe tema: creșterea stãrii de bine în școalã, recunoașterea stresului și a ceea ce îl declanșeazã, tehnici de prevenire și ameliorare a stresului, comunicare pozitivã, încurajarea activitãții fizice.
  • Elaborarea și aplicarea a 4 planuri PBL, ca exemple de bunã practicã, realizate în echipe cu profesori din școli, folosind metodologia de învãțare bazatã pe proiecte; Planurile vor fi publicate în ghidul metodologic.
  • 1 seminar cu dezbateri ale personalului școlii și liderilor despre rolul profesorului, învãțarea activã și dezvoltarea abilitãților secolului 21 prin STEAM, design thinking și activitãți de rezolvare a problemelor și modul de implementare a antrenamentului de mindfulness și tehnici de meditație în activitãțile de clasã, în fiecare școalã, pentru 40 de profesori și directori de școalã.

 


Pentru mai multe informații accesați site-ul proiectului

ALL-SAFE

toppngcom-free-icons-visit-website-icon-750x795.png

 

 

 

Proiectul ”Teachers and Students for Inclusive Education”

finanțat prin Granturi SEE-Mecanismul Financiar 2014-2021,

în cadrul Programului de educație, burse, ucenicie și antreprenoritatul tinerilor

Nr de referințã 2020-EY-PMIP-0001

 

Școala Gimnazialã ”George Tutoveanu” este partener al Casei Corpului Didactic Vaslui, promotor al Proiectului ”Teachers and Students for Inclusive Education”, finanțat prin Granturi SEE-Mecanismul Financiar 2014-2021, în cadrul Programului de educație, burse, ucenicie și antreprenoritatul tinerilor ”, nr de referințã 2020-EY-PMIP-0001, derulat în perioada 1 oct.2021 – 30 sept.2022.

 

Obiectivele implementãrii proiectului, specifice colaborãrii dintre parteneri sunt:

1. Cunoașterea și promovarea proiectului în școalã și comunitatea educaționalã,

2. Aplicarea bunelor practici de educație incluzivã prin cooperarea dintre cadre didactice ale școlii și experții CCD Vaslui, în educația școlarã și extrașcolarã,

3. Diseminarea/promovarea principiilor/practicilor incluzive/metodelor incluzive experiențiale centrate pe nevoile elevilor, pentru atragerea la școalã/frecventarea cursurilor, motivarea pentru școalã,

4. Aplicarea educației incluzive în relația școlii cu comunitatea pãrinților și comunitatea localã,

5. Motivarea profesorilor ca agenți ai schimbãrilor calitative în educație,

6. Consilierea cadrelor didactice pentru dezvoltarea carierei didactice în contextul valorilor educaționale europene,

7. Diseminarea/multiplicarea rezultatelor proiectului în contextul comunitãții locale.

 

 

Prima mobilitate din cadrul proiectului -

Cursul de formare ”Teacher as change agent”

 

   În perioada 11-15 octombrie 2021, s-a desfãșurat prima mobilitate a proiectului SEE 2014-2021 ”Teachers and Students for Inclusive Education”. La mobilitate au participat 4 cadre didactice ce au calitatea de formatori ai CCD Vaslui, profesor Ciobanu Harhas Liliana, de la Liceul Teoretic ”M. Kogãlniceanu”, profesor Rotariu Mihaela, de Liceul „N.Iorga” Negrești, profesor Angheluțã Ecaterina Aurica, de la Colegiul Național ”Gh. R. Codreanu” Bârlad și profesor Stratulat Adina, de la Școala Gimnazialã ”George Tutoveanu” Bârlad 

     Cei patru experți educaționali au participat la Oslo, în Norvegia la cursul ”Teacher as change agent”, organizat de Newschool AS, organizație cu o experiențã de peste 30 de ani, care promoveazã inovația în educație așa cum reiese din misiunea sa:

     ”Misiunea noastrã este de a împuternici educatorii și organizațiile sã construiascã echipe pregãtite pentru viitor și sã conceapã experiențe de învãțare centrate pe elev, care sã inspire educație creativã, inovatoare și transformatoare pentru toatã lumea.”

Obiectivul principal al proiectului realizat de CCD Vaslui este:

     Dezvoltarea serviciilor de educație incluzivã din școli în raport cu cerintele unui mediu socio-educațional nou, în schimbare, prin formarea experþilor CCD Vaslui în mobilitãți europene – SEE 2021 în Novergia ºi Islanda, cu valorificarea competenþelor dobândite în educaþie ºi formare.

Obiectivele mobilitãții au fost:

  • Construirea unor ”echipe ale schimbãrii” prin dezvoltarea și utilizarea diverselor abilitãți ale echipei, abilitãți necesare pentru susținerea implementãrii practicilor inovatoare în cadrul instituțiilor.
  • Formarea unor mediatori educaționali care sã abordeze predarea ca un proces de facilitare, prin învãțare experiențialã, centratã pe elev. Exersarea abilitãților de facilitare a învãțãrii contribuie la schimbarea modului în care este gânditã învãțarea și încurajeazã colaborarea creativã.
  • Dezvoltarea competențelor de implementare a unor proiecte curriculare interdisciplinare prin exersare și aplicare de instrumente și metodologii.

 

În cele 5 zile de desfãșurare a cursului, participanții au fost implicați în activitãți de formare diverse, interactive, menite sã dezvolte competențele de lucru în echipã, sã încurajeze colaborarea, sã determine o schimbare profundã de atitudine prin practicã reflexivã.

  • În prima zi au fost identificate nevoile de formare ale grupului, s-au stabilit rolurile și regulile de colaborare și s-a exersat învãțarea bazatã pe acțiune prin metoda jocului ”Yo-Yo”, urmatã de un proces de reflecție asupra modului în care învãțãm, asupra scopului învãțãrii sau a diferenței dintre procesul de reflecție individual și cel de grup. Activitatea a introdus conceptul de ”arce ale învãțãrii”, relevând ciclicitatea procesului de învãțare și necesitatea identificãrii momentelor de intervenție care produc un salt și fac trecerea la nivelul urmãtor al învãțãrii.
    • Ziua a doua a adus noi provocãri, prin exerciții de învãțare prin practicã, sau exersarea conducerii de cãtre fiecare membru al unei echipe, deoarece agentul schimbãrii trebuie sã fie un lider. Apoi, prin activitatea ”Call to adventure” sau “Hero’s journey”, s-au prezentat într-un mod cât mai convingãtor idei de proiecte la care cursanții au aderat și s-au constituit echipe de lucru, care au dezvoltat aceste idei de proiect.


    •  În cea de a treia zi a avut loc o vizitã la o școalã Montessori, unde s-a purtat discuții cu elevi și profesori, s-au observat materialele de învãțare și modul de organizare a spațiilor de studiu. A fost evident faptul cã într-o școalã Montessori copii învațã prin liberã alegere și responsabilitate, prin participare voluntarã, fãrã recompense exterioare, prin munca în echipã, școala fiind un mediu de învãțare prin practicã. În cea de a doua parte a zilei fiecare echipã a continuat analiza și dezvoltarea proiectelor selectate în a doua zi,  a creat un panou de viziune al proiectului și a exersat ascultarea activã.

      

     

       

     

     

    • În cea de a patra zi a continuat dezvoltarea proiectelor, având ca suport o diagramã care permite pilotarea “haosului” aparent pe care îl presupune proiectarea unor activitãți complexe - ”Vision Backcasting”.

     

     

     

    • Ultima zi a cursului a adus frumoasa experiențã a feedback-ului apreciativ, în cadrul cãreia fiecare membru al echipei a primit și a oferit feedback pozitiv coechipierilor. Apoi s-a realizat o retrospectivã a cãlãtoriei de cunoaștere și devenire pe care a prilejuit-o acest curs, fiecare dintre participanți trebuind sã identifice care dintre activitãțile desfãșurate au contribuit la dezvoltarea sa personalã respectiv profesionalã.

     

     

     

      Participarea la aceastã mobilitate a fost o experiențã complexã, o experiențã de învãțare, de schimb de bune practici și totodatã o experiențã culturalã. În ciuda contextului pandemic, activitãțile desfãșurate în Norvegia s-au desfãșurat în condiții de normalitate, lucru posibil datoritã gradului ridicat de vaccinare în rândul populației.

    Prin participarea la curs ne-am dezvoltat competențele de lucru în echipã, am învãțat metode interactive aplicabile atât în formarea elevilor cât și în formarea adulților, am înțeles importanța procesului de reflecție individual și în echipã.

    Orice cadru didactic este un agent al schimbãrii deoarece pregãtește elevii pentru o lume în permanentã schimbare, pentru un viitor care vine cu multe provocãri: locuri de muncã care nu au fost încã create, tehnologii care urmeazã sã fie inventate și diverse probleme ce vor trebui rezolvate.

    Dar schimbarea nu se poate întâmpla doar la nivel individual. Schimbarea realã vine de la agenții de schimbare care conduc echipe care învațã și colaboreazã, construiesc o culturã de muncã de încredere și îmbrãțișeazã un echilibru holistic de dezvoltare personalã și profesionalã.

    prof. Ecaterina ANGHELUȚÃ, prof. Adina STRATULAT

    Pagină generată în 0.04 secunde
    13,535,510 vizite unice