Navigare

Evenimente

<< Aprilie 2023 >>
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

No events.

Ultimele albume

Ultimele clipuri

Clipuri aleatorii

Granturi SEE

 

 

 

Proiectul ”Teachers and Students for Inclusive Education”

finanțat prin Granturi SEE-Mecanismul Financiar 2014-2021,

în cadrul Programului de educație, burse, ucenicie și antreprenoritatul tinerilor

Nr de referință 2020-EY-PMIP-0001

 

Școala Gimnazială ”George Tutoveanu” este partener al Casei Corpului Didactic Vaslui, promotor al Proiectului ”Teachers and Students for Inclusive Education”, finanțat prin Granturi SEE-Mecanismul Financiar 2014-2021, în cadrul Programului de educație, burse, ucenicie și antreprenoritatul tinerilor ”, nr de referință 2020-EY-PMIP-0001, derulat în perioada 1 oct.2021 – 30 sept.2022.

 

Obiectivele implementării proiectului, specifice colaborării dintre parteneri sunt:

1. Cunoașterea și promovarea proiectului în școală și comunitatea educațională,

2. Aplicarea bunelor practici de educație incluzivă prin cooperarea dintre cadre didactice ale școlii și experții CCD Vaslui, în educația școlară și extrașcolară,

3. Diseminarea/promovarea principiilor/practicilor incluzive/metodelor incluzive experiențiale centrate pe nevoile elevilor, pentru atragerea la școală/frecventarea cursurilor, motivarea pentru școală,

4. Aplicarea educației incluzive în relația școlii cu comunitatea părinților și comunitatea locală,

5. Motivarea profesorilor ca agenți ai schimbărilor calitative în educație,

6. Consilierea cadrelor didactice pentru dezvoltarea carierei didactice în contextul valorilor educaționale europene,

7. Diseminarea/multiplicarea rezultatelor proiectului în contextul comunității locale.

 

 

Prima mobilitate din cadrul proiectului -

Cursul de formare ”Teacher as change agent”

 

   În perioada 11-15 octombrie 2021, s-a desfășurat prima mobilitate a proiectului SEE 2014-2021 ”Teachers and Students for Inclusive Education”. La mobilitate au participat 4 cadre didactice ce au calitatea de formatori ai CCD Vaslui, profesor Ciobanu Harhas Liliana, de la Liceul Teoretic ”M. Kogălniceanu”, profesor Rotariu Mihaela, de Liceul „N.Iorga” Negrești, profesor Angheluță Ecaterina Aurica, de la Colegiul Național ”Gh. R. Codreanu” Bârlad și profesor Stratulat Adina, de la Școala Gimnazială ”George Tutoveanu” Bârlad 

     Cei patru experți educaționali au participat la Oslo, în Norvegia la cursul ”Teacher as change agent”, organizat de Newschool AS, organizație cu o experiență de peste 30 de ani, care promovează inovația în educație așa cum reiese din misiunea sa:

     ”Misiunea noastră este de a împuternici educatorii și organizațiile să construiască echipe pregătite pentru viitor și să conceapă experiențe de învățare centrate pe elev, care să inspire educație creativă, inovatoare și transformatoare pentru toată lumea.”

Obiectivul principal al proiectului realizat de CCD Vaslui este:

     Dezvoltarea serviciilor de educație incluzivă din școli în raport cu cerintele unui mediu socio-educațional nou, în schimbare, prin formarea experților CCD Vaslui în mobilități europene – SEE 2021 în Novergia și Islanda, cu valorificarea competențelor dobândite în educație și formare.

Obiectivele mobilității au fost:

  • Construirea unor ”echipe ale schimbării” prin dezvoltarea și utilizarea diverselor abilități ale echipei, abilități necesare pentru susținerea implementării practicilor inovatoare în cadrul instituțiilor.
  • Formarea unor mediatori educaționali care să abordeze predarea ca un proces de facilitare, prin învățare experiențială, centrată pe elev. Exersarea abilităților de facilitare a învățării contribuie la schimbarea modului în care este gândită învățarea și încurajează colaborarea creativă.
  • Dezvoltarea competențelor de implementare a unor proiecte curriculare interdisciplinare prin exersare și aplicare de instrumente și metodologii.

 

În cele 5 zile de desfășurare a cursului, participanții au fost implicați în activități de formare diverse, interactive, menite să dezvolte competențele de lucru în echipă, să încurajeze colaborarea, să determine o schimbare profundă de atitudine prin practică reflexivă.

  • În prima zi au fost identificate nevoile de formare ale grupului, s-au stabilit rolurile și regulile de colaborare și s-a exersat învățarea bazată pe acțiune prin metoda jocului ”Yo-Yo”, urmată de un proces de reflecție asupra modului în care învățăm, asupra scopului învățării sau a diferenței dintre procesul de reflecție individual și cel de grup. Activitatea a introdus conceptul de ”arce ale învățării”, relevând ciclicitatea procesului de învățare și necesitatea identificării momentelor de intervenție care produc un salt și fac trecerea la nivelul următor al învățării.
    • Ziua a doua a adus noi provocări, prin exerciții de învățare prin practică, sau exersarea conducerii de către fiecare membru al unei echipe, deoarece agentul schimbării trebuie să fie un lider. Apoi, prin activitatea ”Call to adventure” sau “Hero’s journey”, s-au prezentat într-un mod cât mai convingător idei de proiecte la care cursanții au aderat și s-au constituit echipe de lucru, care au dezvoltat aceste idei de proiect.


    •  În cea de a treia zi a avut loc o vizită la o școală Montessori, unde s-a purtat discuții cu elevi și profesori, s-au observat materialele de învățare și modul de organizare a spațiilor de studiu. A fost evident faptul că într-o școală Montessori copii învață prin liberă alegere și responsabilitate, prin participare voluntară, fără recompense exterioare, prin munca în echipă, școala fiind un mediu de învățare prin practică. În cea de a doua parte a zilei fiecare echipă a continuat analiza și dezvoltarea proiectelor selectate în a doua zi,  a creat un panou de viziune al proiectului și a exersat ascultarea activă.

      

     

       

     

     

    • În cea de a patra zi a continuat dezvoltarea proiectelor, având ca suport o diagramă care permite pilotarea “haosului” aparent pe care îl presupune proiectarea unor activități complexe - ”Vision Backcasting”.

     

     

     

    • Ultima zi a cursului a adus frumoasa experiență a feedback-ului apreciativ, în cadrul căreia fiecare membru al echipei a primit și a oferit feedback pozitiv coechipierilor. Apoi s-a realizat o retrospectivă a călătoriei de cunoaștere și devenire pe care a prilejuit-o acest curs, fiecare dintre participanți trebuind să identifice care dintre activitățile desfășurate au contribuit la dezvoltarea sa personală respectiv profesională.

     

     

     

      Participarea la această mobilitate a fost o experiență complexă, o experiență de învățare, de schimb de bune practici și totodată o experiență culturală. În ciuda contextului pandemic, activitățile desfășurate în Norvegia s-au desfășurat în condiții de normalitate, lucru posibil datorită gradului ridicat de vaccinare în rândul populației.

    Prin participarea la curs ne-am dezvoltat competențele de lucru în echipă, am învățat metode interactive aplicabile atât în formarea elevilor cât și în formarea adulților, am înțeles importanța procesului de reflecție individual și în echipă.

    Orice cadru didactic este un agent al schimbării deoarece pregătește elevii pentru o lume în permanentă schimbare, pentru un viitor care vine cu multe provocări: locuri de muncă care nu au fost încă create, tehnologii care urmează să fie inventate și diverse probleme ce vor trebui rezolvate.

    Dar schimbarea nu se poate întâmpla doar la nivel individual. Schimbarea reală vine de la agenții de schimbare care conduc echipe care învață și colaborează, construiesc o cultură de muncă de încredere și îmbrățișează un echilibru holistic de dezvoltare personală și profesională.

    prof. Ecaterina ANGHELUȚĂ, prof. Adina STRATULAT

    Evaluări

    Evaluarea este disponibilă doar membrilor.

    Te rog conectează-te sau înregistrează-te pentru a vota.

    Nu au fost postate evaluări.
    Pagină generată în 0.06 secunde
    7,580,871 vizite unice