imagine exemplu

TABARA URBANA

0

Obiectivul general: 

Proiectul urmărește să ofere copiilor din familiile cu un venit redus oportunitatea de a participa la o tabără care ”vine la ei acasă”, să ofere acestor copii posibilitatea de a explora domeniile științei și artelor, să își dezvolte creativitatea și să își descopere pasiunile într-un mediu educațional plăcut și stimulant.

Obiectivele specifice

  • Stimularea interesului pentru știință și arte în rândul elevilor prin intermediul activităților interactive și captivante.

  • Promovarea creativității și gândirii critice prin implicarea în proiecte și experimente practice.

  • Dezvoltarea abilităților de colaborare și comunicare în echipă prin participarea la activități de grup.

  • Îmbunătățirea aptitudinilor practice, cum ar fi rezolvarea de probleme și abordarea metodică a sarcinilor.

Beneficiari: (care este grupul țintă, cum a fost identificat, cu ce probleme se confruntă, care vor fi efectele intervenției pe care o realizați prin proiect. Numărul total de beneficiari direcți / indirecți /unici.)

Proiectul "Descoperă și Creează: Călătorie în Lumea Științei și Artelor" va implica 50 de copii în total, împărțiți în două grupe de vârstă: 25 de copii cu vârste cuprinse între 7 și 9 ani și 25 de copii cu vârste între 10 și 12 ani. Beneficiarii indirecți includ familiile acestor copii, comunitatea locală și școlile din care aceștia provin, care vor beneficia de pe urma creșterii accesului la educație și cultură.

Acești copii sunt identificați pe baza criteriului de proveniență din medii defavorizate sau cu acces limitat la educație și cultură. Problemele cu care se confruntă acești copii includ:

  • Accesul limitat la educație și cultură din cauza resurselor financiare reduse ale familiilor lor.

  • Riscul de excluziune socială și educațională, care poate perpetua inegalitățile sociale.

  • Lipsa de stimulare și inspirație în mediul lor de viață, ceea ce poate afecta dezvoltarea lor cognitivă și creativă.

Efectele intervenției prin proiect vor include:

  • Creșterea accesului la educație și cultură pentru copiii defavorizați, oferindu-le șanse egale de dezvoltare.

  • Stimularea curiozității și încrederii în propria potențialitate a acestor copii prin oferirea unui spațiu incluziv și inspirațional.

  • Impact pozitiv asupra familiilor acestor copii, care vor observa o schimbare în atitudinea și încrederea copiilor lor în propriile abilități.

  • Beneficii extinse către comunitatea locală și școlile din care provin acești copii, prin creșterea accesului la educație și cultură și prin reducerea inegalităților sociale și educaționale în rândul copiilor din comunitate.

Participanții sunt selectați dintre elevii Școlii Gimnaziale „George Tutoveanu” Bârlad, care are un efectiv de peste 800 de elevi, mulți dintre ei fiind în imposibiliatea de a participa la tabere pe timpul verii pentru că nu își pot permite financiar sau emoțional. 

Problematica identificată:

  • Un procent semnificativ de copii din comunitatea noastră provin din medii defavorizate sau cu acces limitat la educație și cultură (întreaga regiune este o zonă defavorizată)

  • Lipsa accesului la activități extracurriculare gratuite care să stimuleze curiozitatea și creativitatea copiilor din comunitate.

  • Dezinteresul elevilor pentru domeniile STEM (științe, tehnologii, matematică)

Soluțiile Propuse:

  • Organizarea unui program extins de ateliere de știință, artă și activități sportive în cadrul unei tabere de vară.

  • Crearea unui mediu de învățare interactiv și captivant, adaptat nivelului și intereselor copiilor cu vârste cuprinse între 7 și 12 ani.

Obiective:

  • Dezvoltarea cunoștințelor și abilităților în domeniile științei și artelor.

  • Stimularea interesului și a încrederii în sine a copiilor în propriile lor abilități.

  • Creșterea participării și implicării active a beneficiarilor în activități extracurriculare.

  • Promovarea incluziunii sociale și educaționale în rândul copiilor defavorizați din comunitate.

Principalele Activități:

  • Ateliere de știință și experimente:

    • Activități practice care implică experimente și demonstrații în domeniile programării, fizicii, chimiei, biologiei.

    • Rezultate așteptate: Îmbunătățirea cunoștințelor și abilităților în domeniul științei, creșterea interesului pentru știință și stimularea gândirii critice și creative.

  • Ateliere de artă și creație:

    • Dezvoltarea abilităților artistice prin desen, pictură, modelare și alte activități creative.

    • Rezultate așteptate: Dezvoltarea creativității și a expresiei artistice, îmbunătățirea încrederii în sine și a stimei de sine.

  • Activități sportive:

    • Competiții, jocuri de echipă, trasee adaptate nivelului și intereselor copiilor.

    • Rezultate așteptate: Promovarea sănătății și a activității fizice, dezvoltarea spiritului de echipă și a abilităților sociale.

  • Prezentări și expoziții:

    • Oportunitatea pentru copii de a-și prezenta proiectele și creațiile în fața colegilor și a părinților.

    • Rezultate așteptate: Creșterea încrederii în sine și a abilităților de comunicare, împărtășirea experiențelor și a realizărilor personale.

  • Rezultate finale:

    • Creșterea cunoștințelor și abilităților în domeniile științei și artelor.

    • Stimularea interesului și a încrederii în sine a copiilor în propriile lor abilități.

    • Creșterea participării și implicării active a beneficiarilor în activități extracurriculare.

    • Promovarea incluziunii sociale și educaționale în rândul copiilor defavorizați din comunitate.

Toate atelierele vor fi organizate de către cadre didactice calificate, sprijinite de elevii Liceului Pedagogic „Ioan Popescu”, care vor participa ca voluntari. Atelierele se vor desfășura zilnic, timp de o săptămână, de la 8:30 la 14:00.

 

Calendarul proiectului:

1-5 August:

  • Organizare și planificare: Echipa proiectului se întâlnește pentru a stabili detaliile finale ale activităților din ultima săptămână a proiectului.

  • Finalizarea logisticilor: Asigurarea disponibilității spațiilor pentru activități și aprovizionarea materialelor necesare.

  • Comunicare și promovare: Anunțarea expoziției finale și a altor activități în rândul părinților, elevilor și comunității prin intermediul site-ului școlii, paginilor de social media și pliantelor informative.

6-12 August:

  • Pregătirea materialelor educaționale: Profesorii și voluntarii lucrează la pregătirea materialelor și instrumentelor necesare pentru atelierele de știință, artă și sport.

  • Formare suplimentară pentru voluntari: Organizarea sesiunilor de pregătire suplimentare pentru voluntari pentru a-i pregăti pentru rolurile și responsabilitățile lor în cadrul activităților finale.

13-19 August:

  • Planificarea detaliilor logistice: Finalizarea planului de acțiune și a orarului pentru activități, precum și organizarea voluntarilor și a echipelor de sprijin.

 

26-30 August, program zilnic orientativ:

8:30 - 9:00: Sesiune de deschidere și prezentarea temei zilei

9:00 - 10:30: Activitate științifică adaptată:

   - Experimente simple și observații în laborator

   - Jocuri interactive de învățare a conceptelor științifice

   - Activități practice de descoperire a fenomenelor naturale

10:30 - 11:00: Pauză și gustare

11:00 - 12:30: Activitate artistică adaptată:

   - Creație artistică și desen

   - Jocuri de improvizație și dramatizare

   - Activități de modelaj și colaj

12:30 -13:00: Pauză de prânz

13:00 - 14:00: Activități recreative și jocuri în aer liber adaptate:

   - Jocuri de echipă și jocuri tradiționale

   - Activități sportive adaptate (ex. jocuri cu mingea, atletism simplu)

   - Expoziții 



Proiectul este finanțat de PEPCO România, în cadrul programului PEPCOlandia implementat la nivel local de Organizația Umanitară CONCORDIA. 

 

Site-ul asociației, pagina proiectului: https://sites.google.com/scoalagtutoveanu.ro/gt-11

Evaluări

Evaluarea este disponibilă doar membrilor.

Te rog conectează-te sau înregistrează-te pentru a vota.

Nu au fost postate evaluări.
Pagină generată în 0.10 secunde
11,840,475 vizite unice