imagine exemplu

Erasmus+/eTwinning

 

 

 

Proiectul eTwinning "Universal Values"

2024- 2025


  Elevii clasei a II-a A, sub îndrumarea doamnei profesor Adina Stratulat, au început implementarea proiectului eTwinning intitulat "Universal Values". Acest proiect își propune să dezvolte în rândul copiilor valori universale esențiale pentru a trăi în pace și armonie, într-o lume în continuă schimbare și mobilitate.
 

🔴 Descrierea proiectului:
Într-o lume globalizată, mobilitatea între națiuni este în creștere, ceea ce impune necesitatea unei înțelegeri comune și a cooperării între diferite culturi. Proiectul "Universal Values" are ca scop facilitarea colaborării interculturale prin activități educative creative care promovează valori universale, recunoscute de UNESCO.
Elevii vor învăța despre semnificația acestor valori prin activități variate precum povestirea, muzica, dansul, activitățile artistice și jocuri interactive folosind unelte tehnologice moderne (design Web 0.2, animații, videoclipuri și alte activități digitale). Astfel, copiii vor explora și exprima aceste valori într-un mod adaptat noii lumi în dezvoltare.

 

🟢 Obiectivele proiectului:
Proiectul își propune să aducă împreună culturi diferite pentru a promova valori universale și pentru a ajuta elevii să înțeleagă semnificația acestora și să le integreze în viața lor de zi cu zi. Pe lângă colaborarea între elevi, profesorii vor lucra și cu familiile pentru a încuraja implicarea și cooperarea în promovarea acestor valori.
 

🟣 Procesul de lucru
Proiectul se va concentra pe cinci dintre cele douăsprezece valori universale stabilite de UNESCO, care vor contribui la creșterea păcii și cooperării între comunități. Proiectul a început în ultima săptămână din septembrie cu întâlniri de introducere între profesori, elevi și părinți, urmate de crearea unui logo al proiectului împreună cu elevii.
De la începutul lunii octombrie, elevii vor studia câte o valoare la fiecare două săptămâni, folosind diverse activități educative. Valorile studiate în această perioadă sunt:

- Săptămânile 1 și 2: Responsabilitate

- Săptămânile 3 și 4: Libertate

- Săptămânile 5 și 6: Toleranță

- Săptămânile 7 și 8: Simplitate

- Săptămânile 9 și 10: Umilință
Fiecare valoare va fi abordată prin activități de jocuri, muzică, mișcare, artă, știință, matematică, teatru și literatură, care vor susține dezvoltarea fizică, cognitivă, social-emoțională și lingvistică a copiilor.
 

 

🔵 Rezultate așteptate:
La finalul proiectului, realizările elevilor vor fi vizibile atât la nivel național, cât și internațional. Copiii vor crea postere, broșuri și videoclipuri pentru a promova valorile studiate în rândul colegilor și comunității. Aceste lucrări vor fi împărtășite pe platforma Twinspace și alte platforme online, contribuind la creșterea gradului de conștientizare cu privire la importanța valorilor universale.
Proiectul "Universal Values" nu doar că promovează înțelegerea interculturală, dar le oferă elevilor noștri oportunitatea de a-și dezvolta competențele sociale și emoționale, pregătindu-i pentru o lume diversă și interconectată.


 

 

 

 

„Importanța educației estetice -

prin prisma diferitelor arii curriculare”

Proiect eTwinning

 


 

Coordonator proiect - Școala Gimnazială „George Tutoveanu”: prof. Adina Stratulat

Membrii: România(18), Turcia(5), Republica Moldova(4), Grecia(2), Franța(1), Armenia(1), Albania(1)

Interval de varsta:pana la 3-15

Subiecte de predare: Cross curricular

Competențe cheie:Cetățenie activă; Conștientizarea și exprimarea culturală; Digital.

Obiective:

O1. Dezvoltarea sensibilității estetice;

O2. Dezvoltarea capacității de a aprecia frumusețea și alte categorii estetice;

O3. Formarea culturii estetice și atitudinea estetică de valorificare și promovare a frumosului;

O4. Dezvoltarea creativității artistice

 

  Educația estetică, ca latură a educației, îndeplinește multiple funcții educaționale, exercitând o acțiune multilaterală asupra dezvoltării personalității, vizând dezvoltarea capacității de a percepe și înțelege corect frumosul în realitate, formarea conștiinței estetice, a gustului și a esteticului. sens, înțelegând nevoia și oferind posibilitatea de a participa la crearea frumuseții în artă și în viață. Efectele pozitive ale educației estetice vizează calitatea procesului de socializare a copiilor, dezvoltarea deprinderilor în sfera socio-morală, dezvoltarea intelectuală, afectivă, motivațională, volitivă și creativă, organizarea plăcută și eficientă a timpului liber prin stimularea inițiative în practica artelor. Educația estetică este cea care îl conduce la realizarea unui echilibru între forțele imaginației și cele ale acțiunii, între vis și realitate, între aspirațiile eului și acceptarea realității, între îndatoririle față de sine și cele față de semeni.

 

  Proiectul de educație estetică a fost un efort de colaborare între educatori și elevi, cu sarcini împărțite pe baza expertizei. Partenerii s-au concentrat pe planificare, dezvoltarea resurselor și strategiile de implementare, în timp ce elevii s-au implicat în activități practice, discuții și evaluări inter pares. Produsele finale au inclus portofolii de artă, o expoziție virtuală și prezentări multimedia, realizate prin munca în echipă și participarea activă, integrând educația estetică în dezvoltarea personală și socială. Eu și partenerii mei am subliniat obiectivele proiectului, concentrându-ne pe dezvoltarea conștiinței estetice, integrarea artelor în viața de zi cu zi și îmbunătățirea abilităților sociale și emoționale. Am cercetat metode și materiale de predare pentru a promova educația estetică, am dezvoltat curriculumul și l-am aliniat la standardele educaționale. Împreună, am creat și compilat resurse precum planuri de lecții, rechizite de artă și instrumente multimedia. Am creat conținut digital, cum ar fi videoclipuri și prezentări interactive, în timp ce partenerii mei au adunat materiale și le-au organizat pe Padlet pentru uzul în clasă. Am dezvoltat o strategie de implementare a clasei, inclusiv o cronologie și metode de evaluare. Am comunicat prin ESEP, WhatsApp, Facebook și Google Meet pentru a asigura o colaborare fără probleme. Elevii au lucrat în grupuri mici pentru a crea piese de artă care reflectă înțelegerea lor despre frumos, încurajând munca în echipă și creativitatea. Discuțiile regulate despre diferite forme de artă, conduse de profesori, le-au permis elevilor să împărtășească gânduri, să dezbată perspective și să aprecieze diverse puncte de vedere, sporindu-și simțul estetic și abilitățile sociale. Ei și-au revizuit opera de artă reciproc, oferind feedback constructiv pentru a-și îmbunătăți munca. Fiecare elev a creat un portofoliu în care își prezintă lucrările de artă, selectându-și cele mai bune piese, redactând reflecții, cu îndrumarea profesorilor. Proiectul a culminat cu o expoziție de artă virtuală deschisă părinților și comunității școlare, promovând un sentiment de proprietate și mândrie. 

  Folosind tehnologia în mod eficient și responsabil, am îmbogățit activitățile proiectului, am facilitat colaborarea și am asigurat protecția datelor și respectarea legilor privind drepturile de autor. Am folosit ESEP, WhatsApp, Facebook și Google Meet pentru comunicare și coordonare perfectă între parteneri și participanți. Întâlnirile virtuale regulate pe Google Meet au facilitat planificarea și evaluarea progresului, în timp ce grupurile WhatsApp și Facebook au permis actualizări rapide și partajarea resurselor. Am creat conținut digital, cum ar fi videoclipuri și prezentări interactive pentru a sprijini lecții, resurse educaționale, inclusiv planuri de lecții și instrumente multimedia și produse de lucru partajate pe Padlet, făcându-le ușor accesibile tuturor participanților. Elevii au folosit instrumente digitale pentru crearea și editarea pieselor lor de artă, încorporând diverse elemente multimedia. Expoziția finală de artă a fost realizată virtual, utilizând Canva pentru a afișa munca elevilor părinților și comunității. Elevii au folosit platforme online pentru a-și încărca lucrările de artă și pentru a primi feedback constructiv de la colegi. Am folosit formulare digitale și sondaje pentru a evalua implicarea studenților și rezultatele învățării. Am obținut consimțământul părinților și tutorilor pentru utilizarea instrumentelor digitale și pentru partajarea online a lucrărilor elevilor. Platforme precum Google Meet, Padlet și ESEP au fost alese pentru caracteristicile lor robuste de securitate, asigurând că datele studenților sunt protejate. Toate platformele online au fost configurate pentru a limita accesul numai la participanții autorizați, salvând informațiile personale. Am subliniat crearea de conținut original de către studenți și educatori, asigurându-ne că toate lucrările de artă și materialele multimedia sunt produse de participanți. Când au fost folosite resurse externe, creatorii originali au fost atribuiți corect, iar materialele au fost obținute din colecții fără drepturi de autor sau cu licență Creative Commons. Studenții au fost educați cu privire la importanța drepturilor de autor și cum să respecte proprietatea intelectuală în propria lor muncă și când folosind resurse.

Obiective educaționale: Dezvoltarea conștiinței estetice și a aprecierii pentru frumos sub diferite forme; Integrarea artelor în viața de zi cu zi și stimularea creativității; Îmbunătățirea abilităților sociale și emoționale prin activități artistice colaborative; Încurajează gândirea critică și autoexprimarea prin explorarea artei.

Abordări pedagogice: elevii au lucrat în grupuri mici pentru a crea piese de artă, favorizând colaborarea, comunicarea și munca în echipă; Elevii au fost implicați în cercetări independente asupra formelor de artă, artiștilor și influențelor culturale, promovând învățarea autodirijată și curiozitatea; Evaluările și discuțiile între colegi au permis elevilor să învețe unii de la alții, să împărtășească perspective și să ofere feedback constructiv, promovând interacțiunea socială și empatia; Activități practice, cum ar fi pictura, desenul sau plantarea, gătitul, au oferit experiențe senzoriale și abilități artistice îmbunătățite; Activitățile digitale au prezentat călătoria lor de învățare, încurajând creativitatea, alfabetizarea digitală și abilitățile de comunicare. De asemenea, au fost prezente reflecția și autoevaluarea, elevii reflectând asupra propriei lucrări de artă, identificând punctele forte și zonele de îmbunătățire, stabilind obiective pentru creșterea artistică personală.Am folosit metode de implicare specifice elevilor de clasa I, folosind materiale artistice colorate și tactile pentru a le capta atenția și a le stimula simțurile în timpul activităților artistice. Am încorporat povestirea și jocul imaginativ pentru a introduce concepte de artă și pentru a inspira creativitatea, făcând învățarea plăcută și identificabilă pentru copii. Am integrat jocuri, cântece și rime legate de artă și creativitate pentru a face învățarea interactivă și captivantă.   Am oferit oportunități de explorare practică a diferitelor materiale și tehnici de artă, permițând tinerilor elevi să descopere și să experimenteze arta într-un mod jucăuș și experiențial. Am facilitat proiecte de artă colaborative în care tinerii elevi puteau lucra împreună, împărtăși idei și contribuie la un opera de artă colectivă, favorizând interacțiunea socială și un sentiment de realizare.



 

 

Portofoliul proiectului - Echipa Adina Stratulat & Ștrumfii


Evaluări

Evaluarea este disponibilă doar membrilor.

Te rog conectează-te sau înregistrează-te pentru a vota.

Nu au fost postate evaluări.
Pagină generată în 0.08 secunde
12,677,802 vizite unice