imagine exemplu

eTwinning

 

 

 

Proiectul eTwinning "Universal Values"

2024- 2025


  Elevii clasei a II-a A, sub îndrumarea doamnei profesor Adina Stratulat, au început implementarea proiectului eTwinning intitulat "Universal Values". Acest proiect î?i propune sã dezvolte în rândul copiilor valori universale esen?iale pentru a trãi în pace ?i armonie, într-o lume în continuã schimbare ?i mobilitate.
 

Descrierea proiectului:
Într-o lume globalizatã, mobilitatea între na?iuni este în cre?tere, ceea ce impune necesitatea unei în?elegeri comune ?i a cooperãrii între diferite culturi. Proiectul "Universal Values" are ca scop facilitarea colaborãrii interculturale prin activitã?i educative creative care promoveazã valori universale, recunoscute de UNESCO.
Elevii vor învã?a despre semnifica?ia acestor valori prin activitã?i variate precum povestirea, muzica, dansul, activitã?ile artistice ?i jocuri interactive folosind unelte tehnologice moderne (design Web 0.2, anima?ii, videoclipuri ?i alte activitã?i digitale). Astfel, copiii vor explora ?i exprima aceste valori într-un mod adaptat noii lumi în dezvoltare.

 

Obiectivele proiectului:

Proiectul î?i propune sã aducã împreunã culturi diferite pentru a promova valori universale ?i pentru a ajuta elevii sã în?eleagã semnifica?ia acestora ?i sã le integreze în via?a lor de zi cu zi. Pe lângã colaborarea între elevi, profesorii vor lucra ?i cu familiile pentru a încuraja implicarea ?i cooperarea în promovarea acestor valori.
 

Procesul de lucru
Proiectul se va concentra pe cinci dintre cele douãsprezece valori universale stabilite de UNESCO, care vor contribui la cre?terea pãcii ?i cooperãrii între comunitã?i. Proiectul a început în ultima sãptãmânã din septembrie cu întâlniri de introducere între profesori, elevi ?i pãrin?i, urmate de crearea unui logo al proiectului împreunã cu elevii.
De la începutul lunii octombrie, elevii vor studia câte o valoare la fiecare douã sãptãmâni, folosind diverse activitã?i educative. Valorile studiate în aceastã perioadã sunt:

- Sãptãmânile 1 ?i 2: Responsabilitate

- Sãptãmânile 3 ?i 4: Libertate

- Sãptãmânile 5 ?i 6: Toleran?ã

- Sãptãmânile 7 ?i 8: Simplitate

- Sãptãmânile 9 ?i 10: Umilin?ã
Fiecare valoare va fi abordatã prin activitã?i de jocuri, muzicã, mi?care, artã, ?tiin?ã, matematicã, teatru ?i literaturã, care vor sus?ine dezvoltarea fizicã, cognitivã, social-emo?ionalã ?i lingvisticã a copiilor.
 

 

Rezultate a?teptate:
La finalul proiectului, realizãrile elevilor vor fi vizibile atât la nivel na?ional, cât ?i interna?ional. Copiii vor crea postere, bro?uri ?i videoclipuri pentru a promova valorile studiate în rândul colegilor ?i comunitã?ii. Aceste lucrãri vor fi împãrtã?ite pe platforma Twinspace ?i alte platforme online, contribuind la cre?terea gradului de con?tientizare cu privire la importan?a valorilor universale.
Proiectul "Universal Values" nu doar cã promoveazã în?elegerea interculturalã, dar le oferã elevilor no?tri oportunitatea de a-?i dezvolta competen?ele sociale ?i emo?ionale, pregãtindu-i pentru o lume diversã ?i interconectatã.


 

 

 

 

„Importan?a educa?iei estetice -

prin prisma diferitelor arii curriculare”

Proiect eTwinning

 


 

Coordonator proiect - ?coala Gimnazialã „George Tutoveanu”: prof. Adina Stratulat

Membrii: România(18), Turcia(5), Republica Moldova(4), Grecia(2), Fran?a(1), Armenia(1), Albania(1)

Interval de varsta:pana la 3-15

Subiecte de predare: Cross curricular

Competen?e cheie:Cetã?enie activã; Con?tientizarea ?i exprimarea culturalã; Digital.

Obiective:

O1. Dezvoltarea sensibilitã?ii estetice;

O2. Dezvoltarea capacitã?ii de a aprecia frumuse?ea ?i alte categorii estetice;

O3. Formarea culturii estetice ?i atitudinea esteticã de valorificare ?i promovare a frumosului;

O4. Dezvoltarea creativitã?ii artistice

 

  Educa?ia esteticã, ca laturã a educa?iei, îndepline?te multiple func?ii educa?ionale, exercitând o ac?iune multilateralã asupra dezvoltãrii personalitã?ii, vizând dezvoltarea capacitã?ii de a percepe ?i în?elege corect frumosul în realitate, formarea con?tiin?ei estetice, a gustului ?i a esteticului. sens, în?elegând nevoia ?i oferind posibilitatea de a participa la crearea frumuse?ii în artã ?i în via?ã. Efectele pozitive ale educa?iei estetice vizeazã calitatea procesului de socializare a copiilor, dezvoltarea deprinderilor în sfera socio-moralã, dezvoltarea intelectualã, afectivã, motiva?ionalã, volitivã ?i creativã, organizarea plãcutã ?i eficientã a timpului liber prin stimularea iniþiative în practica artelor. Educa?ia esteticã este cea care îl conduce la realizarea unui echilibru între for?ele imagina?iei ?i cele ale ac?iunii, între vis ?i realitate, între aspira?iile eului ?i acceptarea realitã?ii, între îndatoririle fa?ã de sine ?i cele fa?ã de semeni.

 

  Proiectul de educa?ie esteticã a fost un efort de colaborare între educatori ?i elevi, cu sarcini împãr?ite pe baza expertizei. Partenerii s-au concentrat pe planificare, dezvoltarea resurselor ?i strategiile de implementare, în timp ce elevii s-au implicat în activitã?i practice, discu?ii ?i evaluãri inter pares. Produsele finale au inclus portofolii de artã, o expozi?ie virtualã ?i prezentãri multimedia, realizate prin munca în echipã ?i participarea activã, integrând educa?ia esteticã în dezvoltarea personalã ?i socialã. Eu ?i partenerii mei am subliniat obiectivele proiectului, concentrându-ne pe dezvoltarea con?tiin?ei estetice, integrarea artelor în via?a de zi cu zi ?i îmbunãtã?irea abilitã?ilor sociale ?i emo?ionale. Am cercetat metode ?i materiale de predare pentru a promova educa?ia esteticã, am dezvoltat curriculumul ?i l-am aliniat la standardele educa?ionale. Împreunã, am creat ?i compilat resurse precum planuri de lec?ii, rechizite de artã ?i instrumente multimedia. Am creat con?inut digital, cum ar fi videoclipuri ?i prezentãri interactive, în timp ce partenerii mei au adunat materiale ?i le-au organizat pe Padlet pentru uzul în clasã. Am dezvoltat o strategie de implementare a clasei, inclusiv o cronologie ?i metode de evaluare. Am comunicat prin ESEP, WhatsApp, Facebook ?i Google Meet pentru a asigura o colaborare fãrã probleme. Elevii au lucrat în grupuri mici pentru a crea piese de artã care reflectã în?elegerea lor despre frumos, încurajând munca în echipã ?i creativitatea. Discu?iile regulate despre diferite forme de artã, conduse de profesori, le-au permis elevilor sã împãrtã?eascã gânduri, sã dezbatã perspective ?i sã aprecieze diverse puncte de vedere, sporindu-?i sim?ul estetic ?i abilitã?ile sociale. Ei ?i-au revizuit opera de artã reciproc, oferind feedback constructiv pentru a-?i îmbunãtã?i munca. Fiecare elev a creat un portofoliu în care î?i prezintã lucrãrile de artã, selectându-?i cele mai bune piese, redactând reflec?ii, cu îndrumarea profesorilor. Proiectul a culminat cu o expozi?ie de artã virtualã deschisã pãrin?ilor ?i comunitã?ii ?colare, promovând un sentiment de proprietate ?i mândrie. 

  Folosind tehnologia în mod eficient ?i responsabil, am îmbogã?it activitã?ile proiectului, am facilitat colaborarea ?i am asigurat protec?ia datelor ?i respectarea legilor privind drepturile de autor. Am folosit ESEP, WhatsApp, Facebook ?i Google Meet pentru comunicare ?i coordonare perfectã între parteneri ?i participan?i. Întâlnirile virtuale regulate pe Google Meet au facilitat planificarea ?i evaluarea progresului, în timp ce grupurile WhatsApp ?i Facebook au permis actualizãri rapide ?i partajarea resurselor. Am creat con?inut digital, cum ar fi videoclipuri ?i prezentãri interactive pentru a sprijini lec?ii, resurse educa?ionale, inclusiv planuri de lec?ii ?i instrumente multimedia ?i produse de lucru partajate pe Padlet, fãcându-le u?or accesibile tuturor participan?ilor. Elevii au folosit instrumente digitale pentru crearea ?i editarea pieselor lor de artã, încorporând diverse elemente multimedia. Expozi?ia finalã de artã a fost realizatã virtual, utilizând Canva pentru a afi?a munca elevilor pãrin?ilor ?i comunitã?ii. Elevii au folosit platforme online pentru a-?i încãrca lucrãrile de artã ?i pentru a primi feedback constructiv de la colegi. Am folosit formulare digitale ?i sondaje pentru a evalua implicarea studen?ilor ?i rezultatele învã?ãrii. Am ob?inut consim?ãmântul pãrin?ilor ?i tutorilor pentru utilizarea instrumentelor digitale ?i pentru partajarea online a lucrãrilor elevilor. Platforme precum Google Meet, Padlet ?i ESEP au fost alese pentru caracteristicile lor robuste de securitate, asigurând cã datele studen?ilor sunt protejate. Toate platformele online au fost configurate pentru a limita accesul numai la participan?ii autoriza?i, salvând informa?iile personale. Am subliniat crearea de con?inut original de cãtre studen?i ?i educatori, asigurându-ne cã toate lucrãrile de artã ?i materialele multimedia sunt produse de participan?i. Când au fost folosite resurse externe, creatorii originali au fost atribui?i corect, iar materialele au fost ob?inute din colec?ii fãrã drepturi de autor sau cu licen?ã Creative Commons. Studen?ii au fost educa?i cu privire la importan?a drepturilor de autor ?i cum sã respecte proprietatea intelectualã în propria lor muncã ?i când folosind resurse.

Obiective educa?ionale: Dezvoltarea con?tiin?ei estetice ?i a aprecierii pentru frumos sub diferite forme; Integrarea artelor în via?a de zi cu zi ?i stimularea creativitã?ii; Îmbunãtã?irea abilitã?ilor sociale ?i emo?ionale prin activitã?i artistice colaborative; Încurajeazã gândirea criticã ?i autoexprimarea prin explorarea artei.

Abordãri pedagogice: elevii au lucrat în grupuri mici pentru a crea piese de artã, favorizând colaborarea, comunicarea ?i munca în echipã; Elevii au fost implica?i în cercetãri independente asupra formelor de artã, arti?tilor ?i influen?elor culturale, promovând învã?area autodirijatã ?i curiozitatea; Evaluãrile ?i discu?iile între colegi au permis elevilor sã înve?e unii de la al?ii, sã împãrtã?eascã perspective ?i sã ofere feedback constructiv, promovând interac?iunea socialã ?i empatia; Activitã?i practice, cum ar fi pictura, desenul sau plantarea, gãtitul, au oferit experien?e senzoriale ?i abilitã?i artistice îmbunãtã?ite; Activitã?ile digitale au prezentat cãlãtoria lor de învã?are, încurajând creativitatea, alfabetizarea digitalã ?i abilitã?ile de comunicare. De asemenea, au fost prezente reflec?ia ?i autoevaluarea, elevii reflectând asupra propriei lucrãri de artã, identificând punctele forte ?i zonele de îmbunãtã?ire, stabilind obiective pentru cre?terea artisticã personalã.Am folosit metode de implicare specifice elevilor de clasa I, folosind materiale artistice colorate ?i tactile pentru a le capta aten?ia ?i a le stimula sim?urile în timpul activitã?ilor artistice. Am încorporat povestirea ?i jocul imaginativ pentru a introduce concepte de artã ?i pentru a inspira creativitatea, fãcând învã?area plãcutã ?i identificabilã pentru copii. Am integrat jocuri, cântece ?i rime legate de artã ?i creativitate pentru a face învã?area interactivã ?i captivantã.   Am oferit oportunitã?i de explorare practicã a diferitelor materiale ?i tehnici de artã, permi?ând tinerilor elevi sã descopere ?i sã experimenteze arta într-un mod jucãu? ?i experien?ial. Am facilitat proiecte de artã colaborative în care tinerii elevi puteau lucra împreunã, împãrtã?i idei ?i contribuie la un opera de artã colectivã, favorizând interac?iunea socialã ?i un sentiment de realizare.



 

Portofoliul proiectului - Echipa Adina Stratulat & Strumfii

 

 

 

 

Proiectul educational
eTwnning
,,STEM and Environment!
”, 2024 

Prof. Botas Georgiana si Nechifor Violeta, Scoala Gimnaziala ,,George Tutoveanu, Bârlad

 


Elevii ai claselor a II-a ?i a III-a, coordona?i de prof. Bota? Georgiana ?i Prof. Nechifor Violeta, au desf??urat în anul ?colar 2023-2024 acest proiect educa?ional cu scopul de a-?i însu?i ?i dezvolta competen?ele digitale, folosind instrumentele Web 2.0 ?i jocurile digitale.

     Descrierea proiectului:

Proiectul educa?ional ,,STEM ?i mediul” este o abordare educa?ional? a con?inuturilor care se împlete?te tehnologia digital? cu via?a de zi cu zi. Mediul este spa?iul în care tr?im ?i care se schimb? ?i dispare încet în fa?a ochilor no?tri. Cu activit??ile pe care le-am creat, elevii ?i-au dezvoltat abilit??i de secol 21 precum rezolvarea de probleme, gândirea critic?, colaborarea, crearea de produse, ra?ionament ?i s?-i fac? con?tien?i de ceea ce se întâmpl? în mediu. Proiectul nostru a ajutat copiii s? devin? con?tien?i de ceea ce se întâmpl? în mediu. Vor contribui la dezvoltarea lor ?i a abilit??ilor academice digitale. Ei vor crea produse, folosind materiale reciclate. Prin activit??ile STEM, elevii vor fi con?tien?i de mediul înconjur?tor ?i încrederea în sine va cre?te odat? cu prototipurile pe care le vor crea ca solu?ii la problemele date. De asemenea, inten?ion?m s? oferim alfabetizare media digital? cu instrumente Web2.0 ?i jocuri digitale.

     Obiectivele proiectului :

Prin activit??ile pe care le-am  realizat împreun? cu elevii clasei a II-a ?i a III-a A, ace?tia ?i-au  dezvoltat abilit??i specifice secolului XXI, precum rezolvarea de probleme, gândirea critic?, colaborarea, crearea de produse, ra?ionament deductiv ?i con?tientizarea  transform?rilor care se produc în mediul de via?? în care tr?im, cre?terea încrederii în sine în acela?i timp  cu crearea prototipurilor pentru g?sirea solu?iilor privind diversele probleme.

De asemenea, s-a realizat alfabetizarea media digital? prin folosirea elementelor ?i  instrumentelor Web2.0 ?i jocurile digitale.

Planul Proiectului eTwinning ,,Stem and Environment! 

Proiectul a început în decembrie 2023 ?i s-a încheiat în martie 2024.  În fiecare lun? s-a desf??urat câte o activitate legat? de mediu, în conformitate cu planul Stem, în care  elevii au g?sit solu?ii ?i au realizat produse.  Au avut loc întâlniri online atât cu partenerii, cât ?i cu elevii, iar fiecare proces a fost evaluat. Fiecare activitate a fost gândit? ca munc? în echip?. La fiecare activitate s-a  predat un instrument web ?i s-au  jucat jocuri  de fixare ?i evaluare. Platforma Esep a fost prezentat? elevilor ?i folosind modelul Stem 5E, elevii au identificat problemele ?i au g?sit singuri solu?ia.

Participan?i: 15 parteneri din 3 ??ri: România, Turcia, Albania
Coordonatori: Esmanur TÖGEL Ç? ?i Iunia Gabriela TUDORIC?

Planul de activit??i:

1.Activitatea din decembrie: Planul STEM– Ziua mondial? a persoanelor cu handicap

2.Activitatea din ianuarie- Poluarea aerului. Vehicule prietenoase cu mediul ?i proiectate din perspectiva STEM

3.Activitatea din luna februarie-Importan?a apei. Crearea de robo?i STEM care s? combat? poluarea apei

4.Activitatea din luna martie:

- 21 martie S?pt?mâna p?durilor

- 22 martie- Ziua mondial? a apei (codificare – lucrare comun? a produsului)

5. Despre mediu- lucrare colaborativ?- STEM BOOK (STORYJUMPER)

6. Expozi?ie virtual?

7. E- magazine Rezumatul proiectului

8. Quizizz-ul elevilor la finalul proiectului   

9. Produsul final- Lucrare Acrostih

Link-uri proiect :

https://padlet.com/stemandenvironment/project-activities-february-the-importance-of-water-and-wate-wlqewudynmei2eo8

https://school-education.ec.europa.eu/system/files/styles/large/private/group-166505/media-type-general/media-type-images/2024-02/untitled.jpeg?itok=SFtMcdRk

https://docs.google.com/document/d/1rM1VrI3pq5kIdbhVZQsewQqfj5yi2JCHhl3PXE2MxjI/edit?usp=drive_link

https://school-education.ec.europa.eu/system/files/group-166505/media-type-general/media-type-document/2024-02/letters_0.docx

https://wordwall.net/tr/resource/68868825

https://www.storyjumper.com/book/read/169584661/gulsum0706

https://read.bookcreator.com/3n9p9bQCE0VzfY0VTgGmtV2yHPH3/X-_hFftDRVOU-4spca17Bg/BaOf7WhKTpakgcNztISqDQ

https://read.bookcreator.com/1mVhmHrdiueB42Xs2cXmDDgaYLF2/oK8NhTV0S5Gu0RdCKl5Apg/R0yWBNQeS42qYfrvpTzyow

https://app.emaze.com/@ALLWIZWCO/whiteboard-wonders?r=@RWARART#/1

https://view.genial.ly/66006625546d7b0014df3c90/dossier-stem-and-environment-e-magazine

https://view.genial.ly/66006625546d7b0014df3c90/dossier-stem-and-environment-e-magazine

http://linoit.com/users/Esmanur81/canvases/STEM%20and%20Environment%20Evaluation

https://quizizz.com/join?gc=70803829

https://quizizz.com/admin/reports/65fa9d61f1561aaa43a6f0ab?source=report

https://docs.google.com/document/d/1S3Y3zLyqpeFGpdPQeIRDqIZ5CzGq_StH94HKxmORoOc/edit?usp=drive_link

https://www.canva.com/design/DAF_wrotyB8/Tl254FrPOE3z8G9gwK2RmA/view

https://www.canva.com/design/DAF_xwkMuGA/zi9xAXwDC-GTf5eEUegjHw/edit

 

 

 

 

 


Pagină generată în 0.05 secunde
14,440,905 vizite unice